Green Escape: werken en groeien in de natuur

Het Amsterdamse Bos heeft Green Escape opgezet: een manier om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een werkplek in het groen te bieden, waar ze vaardigheden ontwikkelen, samenwerken en sociale contacten opbouwen. Onze opdracht was om het sociale en maatschappelijke aspect van dit project vast te leggen in een video. De video moest het verhaal van twee van de deelnemers laten zien en de impact van werken in het groen benadrukken.

Klant

Gemeente Amsterdam

Campagne

De opdracht was het produceren van een korte documentaire-achtige video. Het doel was om de ervaringen van deelnemers in beeld te brengen, de sociale kant van het werken in het Amsterdamse Bos te tonen en een extra financieringsstroom voor het project te ondersteunen. De video moest authentiek, toegankelijk en inspirerend zijn, en laten zien wat het werken in het groen betekent voor de deelnemers en hun persoonlijke ontwikkeling.

Werkwijze

We kozen voor een verhalende aanpak, met een documentaire-stijl waarin de deelnemers zelf vertellen over hun ervaringen. De focus lag op authenticiteit en herkenning: door de verhalen van Rayd en Vincent te volgen, kregen kijkers een eerlijk beeld van de dagelijkse werkzaamheden en de sociale impact. Door het filmen in het groene bos, in combinatie met persoonlijke verhalen, werd het verhaal visueel aantrekkelijk en inhoudelijk sterk, met nadruk op werkplezier en maatschappelijke betekenis.

De video’s tonen deelnemers in actie, van werkzaamheden in het bos tot korte interviews waarin zij vertellen hoe ze bij Green Escape terecht zijn gekomen en wat het werk voor hen betekent. Door close-ups, natuurlijke geluiden en rustige cuts krijgen de video’s een documentaire-achtige sfeer. Uiteindelijk leverden we de video’s op als eindproduct; marketing of verdere promotie werd niet door ons uitgevoerd.

De video biedt een authentiek kijkje in het project Green Escape in het Amsterdamse Bos. Door de verhalen van Rayd en Vincent en de documentaire-stijl is het sociale en maatschappelijke effect van het project duidelijk zichtbaar. De video’s kunnen worden ingezet voor interne rapportage, financiers en toekomstige communicatie rondom het programma, en leggen een inspirerende basis voor verdere storytelling.

"Het verdiepen in de vele targeting technieken en opties, en ook in de laatste social ontwikkelingen en trends, maakt deze training erg leerzaam. Nuttig zowel in de praktijk, als bij advies."

Stefan Baas

Communicatieadviseur gemeente Amsterdam

Disciplines

Toegepaste Disciplines

Zie alle disciplines →

Cases

Gerelateerde cases

Zie alle cases →

Meer weten over deze case?

Neem contact op met Roëlla

Neem contact op met Roëlla

Meer weten over deze case?

Heading

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

Neem contact opGratis campagne advies