Contact
Elke goede campagne begint met die ene vraag: waarom? Waarom doen mensen wat ze doen? Of juist niet? We duiken in de data, praten met je doelgroep, onderzoeken wat hen beweegt en werken met wetenschappelijke inzichten om jouw beleidsdoelen naar impactvolle campagnes te vertalen.
Campagnes bouw je op feiten, niet op een onderbuikgevoel. Daarom beginnen we elk nieuw project met uitgebreid onderzoek. Ons team van gedragsexperts heeft een wetenschappelijke achtergrond en zorgt voor een ijzersterk fundament onder elk communicatieproject. Dat onderzoek doen we op allerlei manieren – van online peilingen tot het interviewen van stakeholders – zodat we elke case tot in de haarvaten doorgronden.
Gedragswetenschap staat aan de basis van alles wat we doen. We gebruiken het om je campagneboodschap scherp te krijgen en écht effect te sorteren. Of dat nu de bewezen beïnvloedingsprincipes van Cialdini zijn of het werken met CASI-trajecten die de gedragsstrategie bepalen. Voor, tijdens en na elke campagne meten we het resultaat zodat we precies weten wat werkt, maar ook wat er beter kan. Dankzij die inzichten kunnen we onze campagnes continu optimaliseren.

De CASI-methodiek is ontwikkeld door de Rijksoverheid. Het is een praktisch en effectief stappenplan om wetenschappelijke inzichten over gedrag toe te passen in je communicatie. Het zet grote beleidsdoelen om in kleine stapjes die mensen echt kunnen zetten. Het grote voordeel van CASI is dat het de basis kan vormen voor al je communicatie, of dat nu gerichte kleinschalige interventies zijn of crossmediale campagnes voor de massa. Wij werken er standaard mee bij onze campagnes, want het past naadloos in onze aanpak: eerst onderzoeken, dan communiceren. Zo weten we zeker dat ze werken.
Omdat we campagnes op maat maken, betrekken we de doelgroep vaak al in het ontwikkelproces. Jongeren kunnen feilloos uitleggen wat aanslaat voor een jongerencampagne, terwijl ouders juist weer weten welke zorgen er leven over hun kinderen. Zo zorgen we dat onze campagnes aansluiten bij wat er écht leeft, want dat is wel zo effectief.
Omdat we campagnes op maat maken, betrekken we de doelgroep vaak al in het ontwikkelproces. Jongeren kunnen feilloos uitleggen wat aanslaat voor een jongerencampagne, terwijl ouders juist weer weten welke zorgen er leven over hun kinderen. Zo zorgen we dat onze campagnes aansluiten bij wat er écht leeft, want dat is wel zo effectief.
Reviews
Wat onze klanten zeggen
Wij werken o.a. voor
Meer weten?
